Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Annales Évkönyvek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Annales

A Budapesti Metropolitan Egyetem 2008-ban indította útjára Annales című évkönyvét, azzal a céllal hogy képet adjon az egyetemen folyó szakmai és tudományos tevékenység sokszínűségéről. A publikációk köre, műfaja széles skálán mozog: megjelentetünk tudományos igényű és színvonalú írásokat, kutatási terveket, esszéket, az üzleti élet és a tömegmédia aktuális kérdéseit bemutató írásokat, eszmefuttatásokat.

2016 óta az Annales nem csak a Metropolitan főállású, félállású és óraadó oktatóinak nyújt lehetőséget publikálásra, hanem külső szerzőktől is fogad közlésre cikkeket. Csak a formai követelményeknek megfelelő és a bírálati folyamaton sikeresen átjutó cikkeket jelentetjük meg.

Formai követelmények
Sablon

Impresszum

Annales. A Budapesti Metropolitan egyetem tudományos szakkönyvsorozata. Megjelenik évente.

A Szerkesztőbizottság elnöke: Dr. Bereczky Áron

Főszerkesztő: Dr. Róka Jolán

A Szerkesztőbizottság tagjai: Dr. Vass László, Dr. Kovács Attila, Dr. Vass Vilmos, Dr. Izmindi Richárd, Dr. Kálmán Botond

A Szerkesztőbizottság elérhetősége: jroka@metropolitan.hu<mailto:jroka@metropolitan.hu>, illetve 1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9.

ISSN: 1789-879X

Kiadó / Publisher: 

Budapesti Metropolitan Egyetem, 
1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9.
www.metropolitan.hu

Felelős kiadó / Published by: a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora / Rector of Budapest Metropolitan University

taggle vége


Annales 2023

Kiadványok letöltése.pdf

Tartalomjegyzék

  • Papp-Váry Árpád A herefordi világtérkép 10
  • Behringer Zsuzsanna – Hinek Mátyás – Tevely Titanilla – Bakó Rebeka – Balog Viktória – Németh Katalin – Panyi Dávid –Pereni Dominik – Takács Laura: Fogyasztói magatartásváltozás vizsgálata a Covid-19-világjárvány alatt a turizmus szektorban 2020–2021-ben
  • Kinga Szálkai The EU and the Belt and Road Initiative in Central Asia 48
  • Dér Csaba Dezső – Zrinyi Ivett Színházi Instagram-kommunikáció, a pandémia első évében
  • Málik József Zoltán Az intelligencia externalizációja: a fenntarthatóság egy sajátos dimenziója
  • Szilárd Hegedűs – Enikő Lencsés Bibliographical analysis of the economic concept of resilience
  • Papp-Váry Árpád Bereznay András: A cigányság történetének atlasza
    Térképezett roma történelem 
  • Németh Gabriella
    A jogi szaknyelv érthetőségének üzleti
    És magánjogi dimenziói a sztenderdizált
    Digitális megállapodások korában
  • Seref Turkmen Turkish Mediation Attempts between the Belligerentsof the Russian-Ukrainian War
    Nyilas Laura – Rada Péter Kampány, kommunikáció, érzelmek: az amerikai politika természete és a világpolitika

Annales 2021

Kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Melanie Kay Smith: Overview of Spa Development in the Visegád 4 Region 
  • Lucie Sobotková: Opportunities and Challenges for Spas in the Czech Republic 
  • Melanie Kay Smith: Opportunities and Challenges for Spas in Hungary 
  • Diana Dryglas: Opportunities and Challenges for Spas in Poland 
  • Ján Derco: Opportunities and Challenges for Spas in Slovakia
  • Melanie Kay Smith: Conclusion
  • WELLSPAV4 – Description of the project


Annales 2020

Kiadvány letöltése 

Tartalomjegyzék

  • Rada Péter - Stepper Péter: Megváltozó biztonsági kihívások és az európai menekültügy mozgatórugói 
  • Kiss Attila: Analysis of the world cocoa beans export network 
  • Hegedűs Szilárd: Magyar vállalati szektor aggregált tőkeszerkezete és likviditása 2008-2018 között 
  • Tessényi Judit - Katona Norbert: Comparison of csr performance in the european gambling sector - A research series review summary 
  • Dér Cs. Dezső - Éder Szabina: Lojalitásprogram-tervezés az óbudai kulturális központ számára 
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: Az influencer marketing alapjai – gyakorlati áttekintés 
  • Papp-Váry Árpád Ferenc - Zsebők Anita: Mitől lesz válságálló egy brand a COVID-19 idején? – márkarangsorok módszertana és a legfrissebb toplisták elemzése 
  • Bassa Lia: Local value transfers and tourism 
  • Gosztom András: A megismerés és a felelősség kérdése a klímakommunikáció történetében 
  • Lukács Rita - Tütünkov Hrisztov Jordán - Grotte Judit: Környezettudatosság és digitalizáció a turisztikai piac keresleti és kínálati oldalának szempontjából a COVID-19 árnyékában 
  • Pancsa Emese - Kiss Ferenc: Sustainability education based on value propositions –research on generation-specific sensitization methods for ecosystem design
  • Hain Ferenc: A myBRAND … oktatói alulnézetből
  • Szabó Szilvia - Némethy Krisztina - Csapó Ildikó - Poór József - Balog Katalin: A HR igény változásai a robotizáció és az ipar 4.0 fejlődésének tükrében
  • Erdősi Péter - Kiss Ferenc A biometrikus kézi aláírás digitalizációjának problémái

Annales 2019

Kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Vass Vilmos: A tanterv műfaji változásai és a tanterv-tipológia összefüggései a tartalom-és a kompetencia-alapú tantervi megközelítések tükrében
  • Alpár Vera: Lehet-e területfejlesztési eszköz az oktatási rendszer?
  • Németh Erzsébet: Segély helyett rámpát - A külső-belső kontroll attitűd és a szegénység kapcsolata
  • Dér Csaba Dezső: Az óbudai kulturális programok résztvevői - jelentés az Óbudai Kulturális Központ 2018 tavaszi kérdőíves kutatásáról
  • Sztojanovits Andrea: A vj: szubjektív, belső perspektívák; tapasztalatok az ösztöntől a tudatosságig
  • Dér Csaba Dezső - Márkus Renáta: Alkotó és közönség kapcsolata
  • Vízler Eszter: A nyelvcsalád-elmélet: haladás-, fejlődés- vagy evolúciós alapú megközelítés?
  • Horváth Viktória: A babák legkorábbi szókincse: nyelvi felfedezések a szavak birodalmában
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: Ha csak egy tanulmányt olvas el, ez legyen az! – avagy mi az a clickbaiting, és miért utálja mindenki?
  • Ruszinkó Ádám – Donka Attila: Kísérlet az egészségturizmus fogalmi rendszerének egységesítésére
  • Grotte Judit - Lukács Rita: Zöld marketing és e-turizmus trendek a szállodaiparban
  • Tütünkov-Hrisztov Jordán: The road of Bulgarian gardening
  • Papp-Váry Árpád: 250 éve született Alexander von Humboldt
  • Flórián Kund: Sardzsa: a „kulturális emirátus” - Országmárkázás és társadalompolitika
  • Vásáry Miklós: Írország a brexit frontvonalában
  • Csáky Ádám: Global Migration Trends and Europe
  • Papp-Váry Árpád: A globális migráció földrajzos szemmel
  • Erdei Attila - Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia: Kína regionális vasúti kapcsolatainak fejlődése a 21.században
  • Vízler Eszter: A Big Data-tól a Small Data-ig, avagy a méret a lényeg?
  • Kállay Eszter - Kollarik Tamás - Takó Sándor: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa, valamint az Országos Rádió és Televízió Testület által a helyi (és körzeti) televíziók és rádiók számára nyújtott támogatások jogszabályi háttere, a támogatás eszközrendszere és a támogatás mértéke 1996-2019 között

Annales 2018

A II. kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Németh Erzsébet: A pénzügyi kultúra fejlesztésének nemzeti stratégiái: Tapasztalatok és tanulságok
  • Szobonya Réka: Digitális tudás a pénzügyi kultúrán belül
  • Pap Judit: "A digitális pénzügyi ismeretterjesztés lehetőségei iskolai környezetben" című kutatás eredményei
  • Zsótér Boglárka: A pénzügyi személyiség típusok stabil faktorai a magyar lakosság körében
  • Budai-Erényi Stella - Dr. Mészáros Aranka: Pénzügyi attitűdök vizsgálata a pénzügyi szektorban dolgozóknál
  • Baranyai Zsolt - Huzdik Katalin: Kísérlet a megtakarítást befolyásoló demográfiai tényezők azonosítására – egy felmérés tapasztalatai
  • Széles Zsuzsanna: A megtakarítási formák változása 2000 és 2016 között
  • Baranyi Aranka: Kamatkörnyezet hatása a befektetési alapok állományára
  • Korcsmáros Enikő: Költséghatékony foglalkoztatási formák?!

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Michalkó Gábor - Rátz Tamara - Lontai-Szilágyi Zsuzsanna: Irány a horizont! Az online navigáció utazási kockázatai
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: A semmiből kinőtt főváros a közép-ázsiai sztyeppéken: Asztana 20 éves
  • Friedmann Viktor: A globális kormányzás eszközrendszere a klímaváltozás humán mobilitásra gyakorolt hatásának kontextusában
  • Vass László: A közigazgatás 10 évvel ezelőtt "elfelejtett" modellje
  • Bathó Gábor: A Népjóléti Minisztérium megszüntetése
  • Izmindi Richárd: Magyarország tárca nélküli miniszteri megoldások története és rövid tipologizálása
  • Pupek Emese: A kreativitás kultúrája - a kultúra jövőjét alakító kreatív iparról
  • Kiss Róbert: A magyarországi golf és golfturizmus térképi megjelenítése
  • Dér Cs. Dezső: A rendezvény, mint belső kommunikációs eszköz a MOL gyakorlatában
  • Nagy Ildikó: Protokoll az élet sója, avagy showja
  • Grotte Judit - Kulcsár Noémi: Szállodai érték és élmény dimenziók meghatározása a Z generáció esetében
  • Murai András, Rétfalvi Györgyi, Schleicher Nóra: A közösségi média ifjúságra gyakorolt hatása – HÍD – a generációk eltérő médiahasználatának megértéshez és közelítéséhez
  • Hain Ferenc: A közigazgatás állatorvosi lova: az „érpataki modell”… alulnézetből

Annales 2017

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Vass Vilmos: A kreatív gondolkodás fejlesztése
  • Papp-Váry Árpád: A párizsi klímakonferencia - Globális politikai és tudományos megegyezés
  • Friedmann Viktor: Politics Without Sovereignty
  • Lukácsi Éva: „Make-America-Great-Again”- adminisztráció és a tudományok
  • Vásáry Miklós: Az Európai Unió tagállamainak és az Egyesült Királyság kereskedelmi kapcsolatának jellemzése
  • Tatjana Horvat - Antoni Alfonz: Internal audit of logistics costs in companies
  • Grotte Judit: International technologies that are applied on the Hungarian hospitality market
  • Tütünkov-Hrisztov Jordán: Responsible Tour Operating
  • Behringer Zsuzsanna - Bódis Krisztina - Kiss Róbert - Magyar Tímea: Az Utazás kiállítás 2015 látogatói összetételének vizsgálata
  • Szegedi Andrea: A keleti nyitás politikájának hatása a posztszovjet térség és Magyarország turisztikai kapcsolataira
  • Papp Anett: Határátlépések
  • Németh Erzsébet - Zsótér Boglárka - Luksander Alaxandra- Huzdik Katalin: Fiatalok pénzügyi sérülékenységének háttértényezői
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: „A kreatív kreatívokat kreáló kreatív kreatívok” – Néhány gondolat a reklámügynökségi kreatív szakemberekről és hogy egy pályakezdőnek hogyan van esélye bekerülni a szakmába
  • Dér Dezső: The Role of the Institution Of Government Commissioners in the Establishment of the 1st Hungarian Corps in 1848-49
  • Fenyves Katalin: Zsidó B osztályok a budapesti VI. kerületi Magyar Királyi Állami Kölcsey Ferenc Gimnáziumban, avagy
  • Horváth Viktória: A különböző sajtóorgánumokban megjelenő, kisebbségeket érintő nyelvhasználat hatása az előítéletesség alakulására - a doktori disszertáció legfontosabb kutatási eredményei
  • Csordás Zoltán: Sablon, Klisé, Sztereotípia

Annales 2016

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Baranyai Zsolt – Kovács Zoltán: Az együttműködési aktivitás és a morális kockázat összefüggései egy termelői szerveződésben
  • Bednárik Éva – Csitáriné Máté Szilvia – Papp-Váry Árpád Ferenc: A hazai bútoripari KKV-k innovációs képességének vizsgálata versenyképességük javítása érdekében
  • Béres Dániel: Kontrollok a társasházak működésében
  • Bódis Krisztina: The Game of Life – an Anthropology of American Football
  • Dér Csaba Dezső: A kreatív eseménymenedzsment filozófiája
  • Dezsényi Péter: Egyrészt a tuti, másrészt a kreatív
  • Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia: A mezőgazdasági gépüzemeltetési költségek vizsgálata
  • Erős Eszter: Diák input-olvasási mentorok -„bAfög”- és miért éppen a német?
  • Göbölyös N. László: „Ha dől a vér, dől a lé” A vádlott: a mozi?
  • Judit Grotte: Case Study on Junk Food
  • Gulyás Péter: Csokor fekete orchideákból
  • Tatjana Horvat – Alfonz Antoni: Internal audit of logistics costs in companies
  • Javorniczky István: Én és a Nemzet
  • Kis Márta: Új irányok a matematika és természettudományok oktatásában
  • Krapecz Imre: A társasházak működése és gazdálkodása – szakmai szemmel
  • Eszter Marczell-Szilágyi: Effective learning – A simple approach
  • Monostori Katalin: Mitől nem működik egy Joint Promotion? A marketingkommunikációs eszközök használati korlátai a turisztikai fogyasztói szokások megváltoztatása terén
  • Papp-Váry Árpád: Klímaváltozás és a Párizsi klímakonferencia
  • Papp-Váry Árpád: Széchenyi javaslata a magyar közlekedésügy rendezéséről, 1848. jan. 25.
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: Bud Spencer és Terence Hill filmjeinek sikere marketinges szemmel
  • Gábor Rekettye Jr. Current issues in marketing communication
  • Tóth Ágnes: Kiszámítható kreativitás

Annales 2015

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Baranyai Zsolt, Huzdik Katalin, Szabó G. Gábor: A bizalom egyes dimenzióinak szerepe a magyarországi termelői szerveződések életében
  • Bassa Lia: Örökségoktatás
  • Béres Ilona, Licskó Ildikó, Nagy Mihály: Informatikai alapismeretek ‐ Mire építhet a főiskolai informatika oktatás?
  • Dér Csaba Dezső: Adalékok az első magyar hadtest történetéhez: az érintett vármegyék katonaföldrajzi viszonyai
  • Dezsényi Péter: A hazugságvizsgálat esélyei
  • Erdeiné Késmárki‐Gally Szilvia: Növénytermesztési gépek kiválasztási szempontjainak vizsgálata
  • Erős Eszter: A német nyelv reneszánsza
  • Fenyves Katalin: „Széttépett esztendők” – Megkülönböztetés, üldöztetés és a zsidó identitás
  • Göbölyös N. László: Médiaábrázolások Fellini és Lumet filmjeiben
  • J. Grotte – D. Christou: Junk Food and Culture
  • Huzdik Katalin, Béres Dániel, Németh Erzsébet: Pénzügyi kultúra versus kockázatvállalás empirikus vizsgálata a felsőoktatásban tanuló hallgatók körében
  • Izmindi Richárd: Hierarchikus kapcsolatrendszer a kormánytagok között 1990‐ig
  • Kiss Ferenc: A magyarországi online turizmus piaca – gyors áttekintés
  • Kovács Teofi: A második angol–búr konfliktus debreceni napilapok vezércikkeinek tükrében
  • Krapecz Imre: A számvitel fogalomrendszere
  • Papp‐Váry Árpád: Mikor hatékony a termékmegjelenítés? – A product placement lehetséges mérési metódusai
  • Róka Jolán: Nollywood. A nigériai filmipar a XXI. században
  • Vass László: Az amerikai kormányzás "public policy" korszaka – elméleti alapvetések
  • Zságer László: A nyelvoktatás helyzetének áttekintése nemzetközi kontextusban