Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Orosz Tina / Animáció alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Orosz Tina / Animáció alapszak

"Nagyon hálás vagyok azoknak az embereknek, akik hozzátettek valamit a diplomafilmemhez ... a csoporttársakkal sokszor összeültünk iskolai kereteken kívül, megvitattuk a másik filmjét, segítettünk, ha valaki elakadt. Nem csak filmenként alkottunk egy csapatot, hanem együttesen is."

Tina Animáció alapszakunkon diplomázott, pár nap és mesterszakon folytatja tanulmányait és álmodja tovább azt a világot, amellyel megmutathatja érzéseit, az őt érdeklő problémákat a külvilágnak. A tizenharmadik királylány című animációs filmjét - bojlertestű főszereplőjével - beválogatták a Szolnoki Nemzetközi Képzőművészeti Filmfesztivál verseny programjába, valamint szerepel a 12. BuSho Filmfesztivál Panoráma szekciójában is.




Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Mindig szerettem rajzolni, a szüleim támogattak ebben. Igazából semmi másban nem találtam meg magam.

Miért ezt a szakot választottad?
Hogy miért az animációval foglalkozom, annak leginkább materiális oka van. 18 éves koromig nem tudtam eldönteni, hogy a művészet melyik ágával szeretnék foglalkozni. Az animáció kínálta a lehetőséget: amellett, hogy azt csinálom, amit szeretek, még meg is lehet belőle élni. Kedveltem a képgrafikát és a festést, de sajnos nem láttam benne perspektívát itthon.




Mi inspirál?
Általában a saját életemből inspirálódok, esetleg könyvekből, de van, hogy megálmodok egy-egy jelenetet.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?

Egyértelműen A tizenharmadik királylány a kedvencem. Második évben tervezés órán több téma közül is lehetett választani: önportré, kísérleti animáció, vagy szuperhős. Mindegyik érdekelt, így összevontam őket. Az ötlet már egy éve bennem volt, de ez volt a megfelelő alkalom rá, hogy el is készüljön.

Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A diplomamunkám a bye bye, mom címet viseli. Szerettem volna ebben a filmben túllépni saját magamon, így elhagytam a dialógot és komolyabb témát is választottam. A film egy anya-lánya történetet dolgoz fel, ahol az édesanya külföldre költözik és a lánynak egyedül kell megtanulnia boldogulni az életben. Mindez egy groteszk világban játszódik, ahol a "fél karomat odaadnám érted" valósággá válik. Úgy gondolom az elvándorlás hatásait lassan mindenki testközelből ismeri. Rengeteg családot érint, köztük az enyémet is.



Friss diplomásként milyen terveid vannak a jövőre?
Az egyetem mesterszakán folytatom a tanulmányaimat, közben pedig van pár projekt, amelyben animálok. Későbbiekben szeretnék rendezőként dolgozni, de érdekel a tanítás is.

Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Nagyon értékes tanári karunk van. Rengeteget tanultam tőlük és jó kapcsolatokra, barátokra is szert tettem.

Kikkel dolgoztál együtt a diplomamunkád elkészítése során? Milyen volt csapatban dolgozni?
A filmhez csatlakozott egy csoporttársam, Forrai Christopher, valamint több alsóbb éves is: Barta Kinga, Miklós Melinda és Szikszai Tia, de animált benne egy tavaly végzett hallgató, Rádóczy Zsuzsi és segített még Gál Adrienn is. A hangot Janca Ákos készítette, ami szerintem az egyik legjobban sikerült dolog lett a filmben. Nagyon hálás vagyok azoknak az embereknek, akik hozzátettek valamit a diplomafilmemhez, és ezalatt nem csak azokat értem, akik dolgoztak benne. A csoporttársakkal sokszor összeültünk iskolai kereteken kívül, megvitattuk a másik filmjét, segítettünk, ha valaki elakadt. Nem csak filmenként alkottunk egy csapatot, hanem együttesen is.