Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű | Budapesti Metropolitan Egyetem

A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban. 


A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.

És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. 

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.


2019. 06. 26.

Hírek

Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális láthatóságának növelése A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) adott otthont a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) közösen szervezett Kárpát-medencei Rektori Konferenciának és kerekasztal beszélgetésnek 2024...

aláírós

Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális …

Művészet
Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mesterszakos hallgatói, az őszi féléves Tervezés kurzus keretében olvasást népszerűsítő animációs rövidfilmeket készítettek a Pagony kiadó számára...

pagobyhír

Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mestersz …

Művészet
Művészet
METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

Oliver_orias

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon …

Művészet
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

foto20240502

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan …

Művészet
METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza

metuartus1

METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza …

Művészet
Művészet
Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

A Kopp - pályázati munkákból kiállítás nyílt, a díjazottakról olvashattok összefoglalónkban.

uj kopp hir

Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

A Kopp - pályázati munkákból kiállítás nyílt, a díjazottakról olvashattok összef …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

médiakonfeneciahircsempe

A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálásStratégiai megállapodást kötött a METU és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók SzövetségeA Budapesti Metropolitan Egyetem - mint az ország legnagyobb magánegyeteme - hosszútávú együttműködésről írt alá megállapodást a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével...

1232131525

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletf …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...